Základná kvalifikácia, pravidelný výcvik a kvalifikačná karta
Vstupom do EU dostalo Slovensko možnosť čerpať výhody, ktoré vstup priniesol. V oblasti cestnej dopravy ide najmä zjednodušenie prepráv, odbúranie colných bariér a formalít, možnosť vstúpiť na nové trhy a pod. Členstvo však prinieslo aj záväzky a povinnosti, ktoré je potrebné plniť. Jednou z oblastí, ktorej sa záväzky voči členstvu v EU dotýkajú, je aj legislatíva. Konkrétne prevzatie právnych noriem EU, ktoré nemajú všeobecne platný charakter a záväznosť (smernice a rozhodnutia) do právneho systému vnútroštátneho práva. Jednou z takýchto povinností bolo aj transponovanie smernice 2003/59/ES o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku vodičov určitých cestných vozidiel. Výsledkom bolo prijatie zákona č.280/2006 Z.z. o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku niektorých vodičov, ktorý bol novelizovaný zákonom č. 188/2009 Z.z.
Prečo základná kvalifikácia a pravidelný výcvik
Ustanovenia vyššie uvedenej smernice resp. zákona majú byť jedným z článkov reťazca celoživotného vzdelávania vodičov z povolania. Mnohí z vodičov sa tomuto remeslu venujú celý svoj život a určite uznajú, že počas vyše 30 ročnej kariéry sa môže veľa vecí zmeniť a mnoho vedomostí ktoré nadobudli pri získaní vodičského oprávnenia pre daný typ vozidla už mohli zabudnúť. Nestačí teda celý profesný život prežiť s vedomosťami získanými na začiatku, je potrebné tieto vedomosti po čase oprášiť, doplniť a zaktualizovať. A ruku na srdce, kto z vodičov to spraví dobrovoľne? Je preto potrebná nejaká legislatívna páka, ktorá istým spôsobom prinúti vodičom sa takéhoto preškolenia zúčastniť. To, či to niekedy nie je prehnané (po obsahovej, časovej alebo inej stránke) teraz nebudeme rozoberať. Jednoducho ak sa chce niekto hrdiť titulom profesionál, musí okrem praktickej stránky (ktorú zdokonaľuje každý deň) ovládať aj teoretickú (a tej sa často mnohí vodiči bránia).
Základná kvalifikácia je definovaná ako úroveň vedomostí a praktických zručností potrebných na bezpečné vedenie vozidiel vybraných skupín. Pravidelný výcvik je definovaný ako aktualizácia úrovne vedomostí a praktickej zručnosti s dôrazom na bezpečnosť cestnej premávky a racionalizáciu spotreby pohonných hmôt. Ktorí vodiči teda absolvovať základnú kvalifikáciu a ktorí pravidelný výcvik.
Kto potrebuje základnú kvalifikáciu alebo pravidelný výcvik
1.Základná kvalifikácia
Podrobiť sa kurzu základnej kvalifikácie (ďalej len ZK) alebo pravidelnému výcviku (ďalej len PV) sú povinný všetci vodiči, ktorý chcú viesť vozidlá skupín C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1, D1+E po 10.9.2008 (osobná doprava) alebo 10.9.2009 (nákladná doprava). Nie každý vodič však musí absolvovať ZK. Povinnosť absolvovať kurz ZV a úspešne ho dokončiť majú len vodiči, ktorým bolo vodičské oprávnenie vydané po 10.9.2008 (osobná doprava) resp. 10.9.2009 (nákladná doprava). Vodiči, ktorí majú vodičské oprávnenie so skorším dátumom vydania, nemajú povinnosť podrobiť sa ZK. POZOR!!! Bez potvrdenia o úspešnom absolvovaní ZK nemôžu vodiči, ktorým bol vodičský preukaz po 10.9.2008 resp. 10.9.2009 viesť motorové vozidlo vyššie uvedených skupín!!!
2.Pravidelný výcvik
Ak mal vodič povinnosť podrobiť sa ZK, musí absolvovať PV najneskôr do 5-tich rokov odo dňa vydania osvedčenia o ZK.
Ak vodič nemal povinnosť podrobiť sa ZK, musí absolvovať PV najneskôr do 10.9.2013 resp. 10.9.2014.
Pravidelný výcvik sa opakuje raz za 5 rokov, to znamená, že potvrdenie o PV platí vodičovi 5 rokov odo dňa vydania osvedčenia o PV.
Koľko čo trvá
Základná kvalifikácia môže byť vykonaná ako riadna alebo zrýchlená. Kurz riadnej ZK musia absolvovať:
- vodiči mladší ako 21 rokov, ktorí chcú viesť vozidlá skupín C, C+E
- vodiči mladší ako 21 resp. 23 rokov, ktorí chcú viesť vozidlá skupín D1, D1+E, D, D+E
Zrýchlený kurz ZK môžu absolvovať vodiči:
- starší ako 18 rokov, ktorí chcú viesť vozidlá skupín C1, C1+E a starší ako 21 rokov ktorí chcú viesť vozidlá skupín C, C+E
- vodiči starší ako 21 rokov, skupiny D, D+E, ak trasa linky je kratšia ako 50 km, vodiči starší ako 21 rokov, skupiny D1, D1+E alebo vodiči starší ako 23 rokov, skupiny D, D+E.
Kurz riadnej ZK obsahuje teoretickú prípravu v rozsahu 280 hodín a praktický výcvik vo vedení vozidla najmenej 20 hodín. V prípade ak už vodič je držiteľom základnej kvalifikácie napr. v rámci nákladnej dopravy a chce ZK rozšíriť aj o možnosť prepravy osôb, nemusí už opakovať všeobecnú časť ZK, absolvuje iba špecifickú prípravu v trvaní 70 hodín vrátane 5-tich hodín vedenia vozidla. To isté platí aj naopak.
Kurz zrýchlenej ZK tvorí teoretická príprava v rozsahu 140 hodín a praktický výcvik najmenej 10 hodín. Pre prípad uvedený vyššie (rozšírenie ZK) trvá kurz zrýchlenej ZK 35 hodín vrátane 2,5 hodiny vedenia vozidla
Kurz pravidelného výcviku trvá 35 hodín v sedemhodinových denných sústredeniach.
Kto a kde môže robiť kurzy
Kurzy ZK a PV môžu vykonávať iba školiace strediska, ktoré spĺňajú všetky zákonom predpísané podmienky na teoretickú a praktickú prípravu. Školiace stredisko musí byť registrované na výkon takýchto kurzov na obvodnom úrade pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie. Pred absolvovaním kurzu je preto dobré na príslušnom obvodnom úrade overiť si, či vybrané školiace stredisko spĺňa podmienky na uskutočňovanie takýchto kurzov.
Čo za to
Zákon nestanovuje (podobne ako v prípade vodičského oprávnenia) výšku poplatkov za kurz. V tomto prípade je teda výška poplatkov liberalizovaná a záleží iba na školiacom stredisku akú výšku stanoví. Zákonom o správnych poplatkov je však stanovený poplatok za vydanie osvedčenia o ZK alebo PV vo výške 5 EUR a poplatok za vydanie kvalifikačnej karty vodiča vo výške 50 EUR.
Kvalifikačná karta vodiča
Kvalifikačná karta vodiča je dokladom o úspešnom absolvovaní kurzu ZK alebo PV. Vydáva sa teda vodičovi, ktorý je držiteľom osvedčenia o ZK alebo PV. Kvalifikačnú kartu vydáva príslušný krajský úrad dopravy. Vydaná kvalifikačná karta musí spĺňať podmienky uvedené v prílohe č.2 zákona, inak je neplatná. Otázka je, musí mať vodič kvalifikačnú kartu?
Na základe platného znenia zákona môžeme dedukovať, že vodič nemusí byť držiteľom kvalifikačnej karty vodiča. K tomuto záveru vedú skutočnosti.
1. Zákon nikde nestavuje, že vodič je povinný požiadať krajský úrad o vydanie kvalifikačnej karty, uvádza iba, že krajský úrad vydá túto kartu na základe osvedčenia o ZK alebo PV
2. V súčasnosti platné znenie zákona uvádza, že vodič je povinný mať pri vedení motorového vozidla pri sebe osvedčenie o ZK, alebo osvedčenie o PV alebo kvalifikačnú kartu a pri cestnej kontrole ich na požiadanie predložiť kontrolnému orgánu. Stačí teda jeden z troch vyššie uvedených dokladov, nie je striktne dané, že musí byť predložená kvalifikačná karta.
Problém však môže nastať pri medzinárodných prepravách. Vodič je totiž pri vedení vozidla povinný riadiť sa príslušnými zákonmi štátu na území ktorého vedie motorové vozidlo. A keďže jednotlivé národné znenia zákonov prijatých v súlade so smernicou 2003/59/ES sa môžu líšiť, nemusí vo všetkých krajinách postačovať preukázať s osvedčením o ZK alebo PV (navyše vydaním v národnom jazyku). Vodičom sa preto odporúča požiadať po splnení podmienok o vydanie kvalifikačnej karty, ktorej vzor je platný na celom území EU.
- Ak chcete pridať komentáre, tak sa musíte prihlásiť alebo zaregistrovať.
Zaujali Vás tieto informácie? Odporučte portál Profivodic.sk aj Vašim kolegom >>>
Hlasujte za tento článok na:









logika ??
Zdravím vodiči. Pred pár dňami som dorobil vp. D+E. Celý vodičák ma prišiel na 2600€. Teraz jak debil, nehovoriac o tom že som dnes zase platil doktorke 18€ za jedno razítko - zdravotná spôsobilosť vodiča, mám zase dať 600€ autoškole a tomuto štátu aby som počúval zase nejakého chuja jak mi vysvetluje to, čo som v tej autoškole počúval mesiac dozadu ? To je nelogické a nehumánne. Tieto školenia by mali absolvovať vodiči čo im bol vydaný vodičák 5 rokov dozadu, a nie teraz my mladí, čo sme sa ledva spamätali z tej ceny za kurz, a už zase ďalšie výdavky. Kde na to mám stále brať ? Ja si asi fakt budem musieť zobrať pôžičku iba na ten kurz.. Je to CHORÉ celé toto kam to speje..
ŠTRAJKUJEM ! Budem jazdiť zatial bez toho, spravím si to priebežne popri robote. Teraz som odišiel z roboty len aby som mohol začať konečne jazdiť na kamióne, no nemám žial ani čas, ani peniaze na kurz. Takže to bude musieť počkať do prvej výplaty z jazdenia..
Apropo, jaké sú sankcie za jazdu bez kkv ?
Len tak pre info: mám 21r, D(C,T) mám od 12/2011, E mám od 01/2012.
Som finančne v riti z toho čo som platil za celý vodičák, kurzy, karty, psychotesty, prehliadky, kolky, školenia a pod.. Je to nedomyslené a prehnané, nakoľko ceny kurzov niesu štátom regulované. Keby autoškola chce tak si nepýta 600€, ale kludne aj 1000€...
Prosím vás ak niekto viete čo mi hrozí v prípade jazdy bez kkv, ak ma zelení stopnú, napíšte mi to. Díky.
KKV
zdravim pani je mi jasne ze KKV potrebujem pretoze VP C+E som robil az v roku 2010 preto by som sa chcel opytat ci niesu neake firmy co by ma zobrali bez nej a v ramci zamestnania by mi ju pomohli neako spravit.....alebo aj ked je to blbe tak sa dohodnut neako s autoskolou aby som tam nemusel chodit aspon nie celych 260 hodin polopate povedane vybavit si ju neako bokom diky za odpovede
čau, radšej zoberú
čau, radšej zoberú takého ktorý si to zacáloval z vlastného alebo takého čo to ešte nepotrebuje mať, v zákone je jedna výnimka kedy nepotrebuješ absolvovať teoretickú časť školenia...
Skúšobná komisia oslobodí od povinnosti zúčastniť sa kurzov základnej kvalifikácie a
skúšky toho, kto sa preukáže vysvedčením o ukončení učebného alebo študijného odboru v
rozsahu odborných tém a praktického výcviku. Ak sa vysvedčením preukáže len absolvovanie
odborných tém teoretickej časti základného výcviku, potom sa praktickému výcviku musí
podrobiť aj tento žiadateľ.
Už sa to tu toľko krát
Už sa to tu toľko krát obmielalo že mi už je do smiechu :D po prvé toto je nariadenie európskej únie a platí to vo všetkých členských štátoch, po druhé ti nikto nekázal robiť vodiča. Aj ja chcem robiť pilota a nemám na kurzy tak čo teraz idem si zháňať prácu pilota a potom si to dorobím? :) nič v zlom podľa mňa je KKV dobrý nápad , no čo je nehorázne sú dĺžky tých kurzov a hlavne cena. Aký postih ti hrozí? ber to tak že tvoj vodičák respektíve skupiny C,D,E sú neplatné ak nie si držiteľom KKV, čiže ako keby si jazdil na nákladom vozidle bez Céčka, sankcie zákaz vedenia vozidla 1-5 rokov a pokuta do výšky 650€. Tak si to radšej dva krát rozmyslí aby si neskončil skôr ako začneš.Ver tomu že nikde ťa na súpravu alebo autobus bez tohto kurzu nezoberú. Viem to z vlastnej skúsenosti.
Na autobus ho nevezmu ale na
Na autobus ho nevezmu ale na supravu ano ... ja som tak jazdil skoro rok a potom som sa dozvedel o KKV a doteraz cakam na kurz (peniaze su) ale nikde ho nechcu otvorit ... Kontrolovali ma aj policajti a nic sa nepytali na KKV. Nejde ani tak o kontrolu ale skor ak sa stane nejaka nehoda(nehovorim o smrtelnej) potom je to riadny pruser lebo potom sa kazdy aj slamky chyta a za basu to nestoji ... chyba je aj v autoskolach skoro ziadna nato neupozornuje ze je to potrebne ... CE som robil na vychode nikto nic a D robim v BA a tiez nikto nic stretol som chalana ktory mal skusky v den ked ja som mal jazdu a uz sa chystal jazdit na C ale som sa opytal na KKV a pozeral jak tela na nove vrata ....
Však najväčší problém
Však najväčší problém je v informovanosti a spoliehaní sa na iných. Samozrejme ,že by autoškola mala upovedomiť žiadateľa čo a ako už keď si to zaplatí,to už ale je problém autoškoly. Však všetko je dovolené dokým ti nato neprídu.
Logika KKV
Súhlasim stebou ohľadom zbytočnosti - KKV (140,280hod) nezmysel.S cenou je to tak ako hovoríš príklad v KE pýtajú všetci 700€.
Ja tak isto nemám KKV a poznám viac ľudí ktorý ho nemajú a jazdia nad 3,5t aj ked nie MKD ale tak isto to robím aj ja,kamaráta kontrolovali pred týždňom a KKV nepýtali pritom vodičák urobil tak ako ja 9/2011 no neviem ako by to bolo v prípade keby ho zastavila Inšpekcia práce nie obyčajný dopraváci.
KKV - PORIADNE ČÍTAJTE
Páni, stačí, ak si prečítate "Základné ustanovenia" daného zákona č.280/2006 Z.z.
Tam je presne špecifikované - kto musí splniť túto povinnosť a kto nemusí.
Pokiaľ je hlavná činnosť firmy, v ktorej ste zamestnaný, doprava, tak ju MUSÍTE mať.
Pokiaľ je to čokoľvek iné (stavbarina, stolárčina, hokej, ping-pong a iné) a firma si sama prepravuje svoj tovar,
tak KKV N E T R E B A !!! = lebo doprava nie je hlavná činnosť firmy, ale iba ju podporuje.
Č Í T A Ť
Radšej si to prečítaj
Radšej si to prečítaj ešte raz ty, tam nič nie je písane o firmách. Ale o vodičoch ,ak vodič prepravuje materiál alebo zariadenie, ktoré má použiť v priebehu svojej práce za predpokladu, že vedenie vozidla nie je vodičovou hlavnou činnosťou.
hlavná činnosť
S týmto súhlasím. Pýtal som sa na to riaditeľa autoškoly a povedal že pokial budem mať svoj autobus, alebo tirák, alebo hocičo SVOJE a nebudem s tým podnikať, tak KKV netreba. Alebo pre príklad uvediem cestárov. Cestár - vodič nad 3,5t ktorý si dovezie asfalt na miesto, kde celý deň robí novú cestu, nepotrebuje KKV, lebo preprava toho asfaltu nie je prioritou cestárov. V prípade ale že by bol cestár vodič nad 3,5t zhŕňačom - uhŕnanie ciest od snehu, že celý den sedí za volantom ako vodič, vtedy jeho prioritou je vedenie vozidla, vtedy KKV potrebuje.
A s tou jazdou bez, som si to rozmyslel. Riaditel autoškoly mi povedal že pozná velmi vela ludí čo jazdia bez toho, ale KEBY náhdou si to fízel vypýta, tak je zle. Pokračovanie poznáme všetci.
No ale pre tých čo sa rouzhodnú to risknúť, tak berte ako také povzbudenie že ešte to nejak moc nepýtajú..
KKV-upresnenie
podľa Z.č.280/2006 Z.z - Základných ustanovení - bod 4.) Povinnosť podľa odseku 1 sa NEVZŤAHUJE na vodičov -
písmeno g)= vozidiel používaných na NEPODNIKATEĽSKÚ prepravu
osôb alebo nákladu pre vlastnú potrebu.
Okrádanie
Môj názor na túto tému znie:Okrádanie vodičov z povolania!
Mám vodičský preukaz od 15 rokov,postupne som dosiahol najvyžšie možné vzdelanie a to vedením autobusu.Zakaždým som robil nové a nové testy.Teraz keď pracujem ako vodič MKD som pravidelne každý rok preškolovaný zpredpisov.Nerozumiem preto,prečo musím ísť niekde do autoškoly zaplatiť niekomu aby mi vydal doklad o tom že viem viesť vozidlo platné na 5 rokov keď navyše sa zákony neustále menia.Proste vidím to tak,že nás zas pomocou nejakého chytráka oberajú,alebo chcú obrať o peniaze a to dvomi spôsobmi,raz zaplatíš autoškole a druhý krát keď musíš toto školenie absolvovať 280 hod.Nikto ti to nepreplatí.To radšej si strhnem z trička nálepku vodič profesionál a dám si tam d...l.Navyše tento doklad pri vstupe do práce a pri kontrole budete potrebovať len na Čechách kde sa nehali vodiči napáliť a u nás keď si neháme na hlavu srať.
Tak ti poviem, teraz všetci
Tak ti poviem, teraz všetci vodiči musia trpieť, zato že pár jedincov si nevie naštudovať sociálnu legislatívu. Už skončila doba kedy sa vyhovárali že odkiaľ oni majú vedieť, že aká je max.doba vedenia vozidla a pod. Teraz pekne budeš mať od toho doklad. Neboj sa to nie je náš výplod postupom času to bude zavedené v celej EU. V celku to nie je zlý nápad, celoživotné vzdelávanie vodičov, legislatíva sa stále mení, a nie každý je ochotný si ju naštudovať, takto to majú všetci pekne povinné samozrejme aj za príslušnú sumu. Ja vidím najväčší problém v dlžke tých školoní a o cene ani nehovorím. Budíš ale keby to aj zamestnávatelia ocenia.
Nazdar Tomáš, MKD môžeš
Nazdar Tomáš, MKD môžeš jazdiť od 18 rokov,čo sa týka KKV spadáš do kategórie vodičov ,ktorý získali vodičské oprávnenie skupiny C po 10.9.2009, teda povinnosť získať kkv máš už teraz, ak chceš viesť vozidlo nad 3,5 tony. Keďže máš 20 rokov potreboval by si absolvovať základnú kvalifikáciu s počtom 280 hodín. Z vlastnej skúsenosti viem že takýto kurz sa skoro nikde neotvára, a to ešte nehovorím o tej dľžké či cene, radšej počkaj dokým budeš mať 21 rokov a bude ti stačiť zrýchlený 140 hodinový.
Cfg
Ja mám tiež 20 sice nejazdím MKD ale vediem vozidlo nad 3,5t a bolo mi povedané že KKV mi stačí 2013.
ak máš Céčko vidané
ak máš Céčko vidané pred 10.9.2009 tak môžeš jazdiť bez kkv do 10.9.2014,no ak ho máš po tomto dátume musíš mať kkv už teraz, preštuduj zákon 280/2006 alebo stačí len článok nad týmito príspevkami , však už toľko sa tu o tom rozprávalo
či môžem jazdiť MKD ked mam 20 rokov a či mi treba KKV
Chcem sa spitať či môžem jazdiť MKD ked mam 20 rokov alebo treba 21 rokov lebo starši vodiči mi vravia že musim mať 21 rokov a či mi treba KKV alebo či ju treba až od roku 2013.
Vodičaky som si spravil ked som mal 18 rokov B januar 2010 ,C april 2010 a E august 2010.
Za odpoved dopredu dakujem
kvalifikačná karta
Dobrý deň
vzťahuje sa povinnosť absolvovať kurz základnej kvalifikácie vodiča pre všetkých vodičov nákladných áut alebo len pre vodičov z povolania? Mám vodičák sk. C od 1. 12. 2009 a jazdím náklaďákom len pre vlastné účely preto nemá pre mňa moc význam to robiť keďže tak päťkrát do roka naštartujem svoju starú erenu a preveziem sa len tak z vášne :-) .
cesky profesak
zdravim chcem sa spytat ak som si rozsiril v ceskej republike vodicak na skupinu C a zaroven profesni prukaz sposobilosti (140 hodin teoretickej vyuky )ak si ho chcem v slovenskej republike vymenit oba tak z vodicakom nieje problem a budu ho akceptovat ale ten profesak respektive kkv mi niktoani na krajskom obvodnom urade nevedia dat informaciu ci plati alebo nie a musim to absolvovat na novo ako dvkarat za sebou vyhodit po 30,000korun mi pride dost vdaka za kazdu informaciu
Pred KKV kurzom skolitel
Pred KKV kurzom skolitel povedal:"Ked planujete vymenit vodicak,tak to urobte este pred KKV kurzom,lebo KKV karta bude vydana na cislo vodicskeho preukazu.Ked budete menit vodicsky preukaz,tak musite poziadat o nove KKV kartu."Podla toho,ked mas novy vodicsky preukaz,tak asi by si mal vymenit aj KKV kartu.Skus napisat tuto otazku na www.mvsr.sk .Vela stastia s uradnikmi!Peter
Rozšírenie kvalifikácie
Dobrý deň. Rád by som vedel aké podmienky platia pri rozšírení VP. Aktuálne som držiteľom sk. C (od 11.1.2006) a D (od 9.1.2008). Chcem si rozšíriť VP aj na skupinu E. Mám 24 rokov a vlastním kvalifikačnú kartu. V autoškole tvrdia, že okrem samotného výcviku budem musieť absolvovať aj 140 hodinový zrýchlený kurz. Ja si myslím, že stačí len pravidelný výcvik. Ako to teda je? Ďakujem za odpoveď.
Nazdar Yzerman22, je troška
Nazdar Yzerman22, je troška zvláštne ,že ani inštruktory v autoškolách sa poriadne nevyznajú v tej to problematike, jednoznačne ti stačí požiadať krajský úrad dopravy na vydanie novej kkv s doplnením o príslušné skupiny. Takže len smelo sa choď prihlásiť do kurzu.
Miro stačí ti absolvovať
Miro stačí ti absolvovať pravidelný výcvik do 10.9. 2014
c+e+kkv
no pani mam v tom gulas teda este raz ak mam vp C pred 10.09,2009 a chcem si rozsirit na vp E teraz aky kurz budem teda musiet mat aby som mohol oficialne jazdit? mam 33 rokov
dakujem miro
karta a kurz
Ľudkovia skôr chlapi....Info pre vás ktorý potrebuju tento kurz.Odporúčam autoškola centrum SNV kde tento kurz robia robia to ako rýchlo kurz a stojí 150-280€ a k tomu je 55€ kolok...robí sa to 35 hodín...a nezaleží na počte ľudí!!!!!
s pozdravom katka!
:-) rýchlokurz. Ten
:-) rýchlokurz. Ten rýchlokurz sa volá pravidelný výcvik a je odlišný časovo a bohužiaľ aj finančne od kuru základnej kvalifikácie (280 hodín) alebo skráteného kurzu základnej kvalifikácie (140 hodín).
dobry den...ja by som mal
dobry den...ja by som mal taku jednu otazku...mam zaujem o pracu vodica...vodicak som ziskal po septembry 2009 cize potrebujem zrychlenu kvalifikaciu kedze mam uz aj nad 21r. na stranka kkv.sk su kontakty na strediska kde sa tato kvalifikacia robi (teda mala by sa robit) ale priznam sa ze som si obvolal kazde jedno stredisko z mojho kraja a vsade ma odbili ze ak nebudu mat aspon 10 zaujemcov tak ten kurz neotvoria...Co ma clovek ako ja urobit aby si mohol tuto kvalifikaciu urobit???dostal som pracovnu ponuku kde toto vyzaduju a dokonca som ochotny stat sa nezamestnanym aby som si tuto kvalifikaciu mohol urobit a dokoonca som ochot za nu aj zaplatit taku zbytocne velku sumu(ved to stiji tolko co cely vodicak)...kam mam ist aby som mohol mat tuto kvalifikaciu?
KKV
Zdravicko..z tohoto uz je poriadny chaoz, poradte mi ako som na tom ja.. Vodicak C mam 15.4.2008 a E od 210.7 2009.
Vdaka
Rozšírenie VP
Súhlasím s názormi o tom, že je potrebné sa vzdelávať a to v každej profesii, nielen v povolaní vodiča.Beriem kurzy pravidelného výcviku, ako oprášenie si vedomostí a získanie nových.Ale kurzy základnej a zrýchlenej kvalifikácie majú podľa mňa dosť dier a chýb a sú iba ťahačmi peňazí z vrecák šoférov a biznis pre autoškoly či "takzvané školiace strediská".VP na skupinu CE, vlastním od roku 1999 a odtvedy som pracoval ako vodič MKD(ťahač+náves).Keďže chcem byť viac s rodinou rozhodol som sa nájsť si prácu doma.Potreboval som však VP na D.V januári 2010 som ho bez problémov získal.Začiatkom júna mi bolo oznámené, že môžem nastúpiť do DP v okresnom meste ako vodič MHD.Prišla reč aj na kvalifikačnú kartu.Vraj nastúpim a spolu o ďalšími vodičmi absolvujem kurz, ktorý bude hradiť zamestnávateľ.Moja radosť sa však skončila deň pred nástupom, keď mi bolo oznámené, že nastúpiť síce môžem, ale v rámci skúšobnej doby musím absolvovať kurz vo vlastnej réžii.Chcem tým len poukázať na postoj zamestnávateľom k znášaniu nákladov na kurz.Radšej zoberú vodiča, ktorý má VP vydaný skôr, aby nemuseli uhrádzať náklady.Čo že nikdy nejazdil s väčším autom ako je dodávka, o údržbe nakl auta či autobusu nemá šajnu, nehovoriac o časoch jázd a odpočinku.Je to presne príklad kamaráta, jazdil dodávkou, VP na D si urobil v roku 2008, môže teda bez problémov nastúpiť a robiť.Ide mi o poukázanie totálnej absurdity zákona, ktorý vôbec neberie do úvahy to, že človek 10 rokov odpracoval v nákladnej doprave, zrazu sa musí stať nezamestnaným, aby si mohol mesiac chodiť na kurz a k tomu samozrejme zaplatiť 700 e.(bolo tu uvedené, že zrýchlený kurz je od 300 do 610 eur, všade kam so volal mi povedali 700e).Zvláštne na tom je, že ak by som jazdil ďalej ako vodič kamiónu nepotrebujem žiadnu základnu kvalifikáciu.Do 10.9.2014 mi stačí absolvovať pravidelný výcvik a potom znovu raz za 5 rokov.Prečo sa na vodičov, ktorí získali VP na skupinu C pre účinnosťou zákona a po termínoch uvedených v zákone iba rozšírili na skupinu D, nevzťahuje iba rozdielový kurz v rosahu 35 hodín z nákladnej na osobnú dopravu, to nechápem?Podľa mňa sa práve na týchto vodičov zabudlo.Myslím, že takou cestou sa počet vodičov bude ďalej znižovať....
kvalifikačná karta
no ja som si spravil tiež nedávno vodičák na C+E mám 18rokov ale ak by som chcel jazdiť s otcom treba mi to tiež .. čo všetko potrebujem mať
vzdelanie
Podľa toho čo ste napísal a vzhľadom na Váš vek budete musieť absolvovať kurz základnej kvalifikácie v plnom rozsahu.
Vodicsky preukaz na C,E som
Vodicsky preukaz na C,E som robil prednedavnom, takze spadam do skupiny , ktory si musia spravit zakladnu kvalifikaciu s poctom hodin 280. Velmi by ma zaujimalo ,co sa na tych 280 hodinach prebera. Lebo moj osobny nazor je ten ze je to az prilis vela a kedze som absolvent SPŠ dopravnej v odbore udrzba a prevadzka cest.vozidiel tak si neviem predstavit co take by som sa este mohol naucit na vasom skoleni.Za odpoved vopred dakujem.
školenie
Dobré ráno. No v prvom rade musím povedať, že to nie je moje školenie ani slovenský výmysel. Povinnosť zaviesť tento systém do praxe nám vyplýva z nášho členstva v EU. Môj osobný názor je ten, že tento rozsah 280 hodín je premrštený a niektoré časti výučby sú podľa mňa zbytočné. V tom s Vami súhlasí. A čo sa týka celkovej osnovy školený ZK a PV, tú nájdete v prílohe zákona 280/2006, ktorý si môžete nájsť aj tu na stránke.
Dobry deň
Dobry deň, chcel by som sa spýtať či musím absolvovať základnú kvalifikáciu vodiča ak mám vodičák na skupinu C vydaní 14.1.2010
kvalifikácia
Príjemné dopoludnie. Vo Vašom prípade musíte absolvovať ZK, ak máte viac ako 21 rokov, stačí zrýchlený kurz.
chcem zacat jazdit
Dobry deň, chcem zacat jazdit nakladnu dopravu a chcem vediet ci potrebujem Kvalifikačnu kartu vodica alebo len ZK alebo PV. Vodičak sk. C mam od 6.5.2008 a teraz som si ho rozsiril aj o sk E 24.2.2010. dakujem za vase odpovede
zdravím
Zdravím Vás, vo Vašom prípade musíte absolvovať kurz zrýchlenej kvalifikácie (predpokladám že máte viac ako 21 rokov). Kvalifikačnú kartu podľa znenia zákona nepotrebujete, odporúčam však požiadať o jej vydanie.
zak 280/2006
Môj názor je ten, že pokial má vodič absolvovať kurz PRAVIDELNÉHO VÝCVIKU najneskôr do piatich rokov od nadobudnutia účinnosti tohto zákona( 280/2006 ) tak by to malo byť najneskôr do 1. septembra 2011, keďže účinnosť tohoto zákona je od 1. septembra 2006...Alebo????
termín
Termín absolvovania školení sa neodvíja od účinnosti zákona, ale termínov uvedených v zákone.
kvalifikačná karta
Všetko ohladne pravidelneho vycviku vodičov najdete na stranke www.kkv.sk ,ceny v jednotlivých školiacich strediskách su neporovnatelne velké
Stránka
Dobrá stránka, ďakujem za tip.
Dobrý deň.Chcem sa spítat
Dobrý deň.Chcem sa spítat vodičák na sk.C mám od roku 2004 a rozširoval som na sk.E a D vo februári 2009, aký kurz teda musim absolvovat ?Ten základný alebo zrýchlený čo je vlastne polovica základného kurzu.Už to potrebujem absolvovat ?
P.S:Prečo vlastne musíme mi, ktorí spravili VP pred rokom t.j.v roku 2009 podľa nového cestného zákona absolvovat ten výcvyk???Prečo nám nedajú za daký seriozny poplatok lebo sme čerstvý vodiči ?Zase vyrižovat zbytočné peniaze za nič, aj keď je to potrebné v EU.
Nestačí zaplatit 100-200 euro ale 1000ky eur, za chvíľku nebude kdo jazdit na autobusoch a na kamionoch lebo štát zobere človekovi chuť od šoférovania a občas aj od života !!!
Zrýchlený
Dobré ráno. Vo Vašom prípade je to trošku komplikované. Čo sa týka skupín C+E, tam vám stačí do 10.9.2014 absolvovať pravidelný výcvik. V prípade skupiny D musíte absolvovať kurz zrýchlenej kvalifikácie (predpokladám že máte viac ako 23 rokov). Bez tohto kurzu nemôže viesť motorové vozidlo danej skupiny, pretože vás VP Vám bol vydaný po 10.9.2008. Takže ak to zhrnieme, vozidlá skupiny C+E môžete do 10.9.2014 viesť len na základe VP, žiadny doklad o základnej kvalifikácii alebo pravidelnom výcviku k tomu nepotrebujete! Za týmto si stojte! Počas tohto obdobia však musíte absolvovať pravidelný výcvik najneskôr do 10.9.2014. Čo sa týka vozidiel skupiny D, tie môžete viesť len s platným VP + doklad o absolvovaní kurzu základnej kvalifikácie (vo Vašom prípade zrýchlenej. Len s VP nemôžete vozidlá tejto skupiny viesť. Čo sa týka diskusie o tom či takéto kurzy áno alebo nie, aké dlhé a za koľko. Ja osobne s podobnými kurzami súhlasím, nie však s rozsahom (300 alebo 150 hodín). Ako je uvedené v článku, ak má byť vodič profesionál, musí si občas vedomosti oprášiť a doplniť. Ale podľa môjho osobného názoru je dĺžka kurzu základnej kvalifikácie zbytočne prehnaná. Pravidelný výcvik tam to už také strašné nie je, stačí týždeň dovolenky alebo volna a je to :-). Tu vidím skôr problém s prístupom zamestnávateľov, ako sa k tomu postavia. No a ceny. Tie nie sú zákonom stanovené je na školiacom stredisku ako ich nastaví. Ale určite súhlasím s tým, že pre začínajúceho mladého šoféra je to veľmi veľa. Kolega s katedry Doc.Poliak vypočítal, že pre úplného začiatočníka výjde celý tento proces na cca 2600 EUR a tu končí sranda. Pre starých ,,harcovníkov´´ je to cca 200 EUR raz za 5 rokov za pravidelný výcvik. Ale čo tí mladí vodiči. Takto nám pomaly začne cech vodičov vymierať, lebo mladí stratia motiváciu.
KKV
Dobrý deň,súhlasim s Vami,že tie ceny sú veľmi vysoké pre šoféra začiatočníka,ktorý si sám zarobí na VP a ešte potom musí investovať do KKV.Myslím si,že tento kurz je tu nielen pre nás vodičov ale aj pre iných ľudí,ktorí sa bežne pohybujú po cestách.Tieto kurzy by mali zvyšovať bezpečnosť na cestách a nie zadlžovať mladých vodičov.A ďalšia vec je,že tieto kurzy budu využívať dopravne firmy,ktoré zaplatia mladým šoférom tento kurz a tí sa im upíšu na dva roky!Je to super nastroj na vykorisťovanie mladých vodičov,keď sa ešte nejakí nájdu.A ešte mám otázočku:neviete náhodou o najnovšej literatúre čo sa týka AETR ,pracovného času vodičov? Kde by sa dala zohnať, Ďakujem.
literatúra
Kolega Poliak vydáva už takmer každoročne (vzhľadom na zmeny v legislatíve) publikáciu s touto problematikou. Objednať sa dá na Katedre cestnej a mestskej dopravy, č. 041/513 3501. Viac info na http://kcmd.uniza.sk/, v sekcii publikácie.
Ďakujem
Ďakujem za odpoveď,objednával som si minulý týždeň knihu Odborna spôsobilosť vodiča nákladnej dopravy a chcel som aj tu Prácu vodičov... ale už bola vypredaná.Bolo to cez vydavateľstvo Martinus.Tak hadam to dotlačia.
Katedra
Viem, že na katedre jej bolo vždy dosť. Možno skúsiť tam.
CHCELO BY TO PODROBNEJŠIE INFO A DOPLNIŤ
z celého tochto článku som vydedukoval, že ak moje vodičské oprávnenie je vydané je vydané z dátumom v roku 2005 nepotrebujem žiadne ďalšie preskúšania pre MKD. teda aspoň do roku 2014. trošku to ale odporuje logike pretože ZK a PV sa majuabsolvovať na "oživenie vedomostí" teda by to mali podľa logiky vykonávať práve tí skor narodení a nie tí, čo majú vodičák nový. Veď tí sú práve vyškolení a podľa najnovších predpisov nie??? Ale v poriadku. Akurát mi chýbajú informácie čo a ako pri medzinárodnej preprave. Doma som do roku 2014 v poriadku aj bez preskúšania. Ale prosím doplniť o informácie ako je to s inými krajinami. Pretože ak to trebárs vyžadujú Češi tak to absolvoať predsa len musím...
P.s: rozosmiala ma tak trošku informácia, že je ktomu praktický výcvik... To ma bude niekto učiť šoférovať??? Bomba. Sa teším jak malé decko. Som zvedavý na cenu tohto školenia a ako sa na tom nabalí Česmad ak tam budú aj praktické jazdy. veď školitelia budú určite len oni...
zas sposob jak podojiť šoféra kamiónu, vyplývajúci z demagógia o našich platoch a zakrytý EU.
ceny
Kurz základnej kvalifikácie: ceny od 735 do 1115 EUR s DPH v závislosti od počtu osôb
Kurz zrýchlenej základnej kvalifikácie: do 370 do 610 EUR s DPH v závislosti od počtu osôb.
Kurz pravidelného výcviku: 120 - 200 EUR s DPH v závislosti od počtu osôb
V prípade ďalších otázok Vám ich rad zodpoviem prípadne poradím.
doplnenie
Zdravím Vás
pokúsim sa odpoveď postupne na Vami načrtnuté problémy a pripomienky.
Áno vo Vašom prípade stačí absolvovať kurz pravidelného výcviku do roku 2014.
Čo sa týka oživenia vedomosti, môj osobný názor je taký, že pri tomto predpise sa vychádzalo s dostatočných praktických skúsenosti ,,starých´´ vodičov. Preto sa pri pravidelnom výcviku neorganizujú praktické jazdy alebo iba teoretické školenia s tém uvedených v prílohe tohto zákona.
Čo sa týka medzinárodnej prepravy, čo platí u nás platí aj vo všetkých štátoch EU. Ide o totiž o zákon, ktorý v súlade s uvedenou smernicou museli do septembra 2006 prijať všetky krajiny a kvalifikačná karta vodiča vydaná na základe tohto zákona je platná vo všetkých krajinách a nie je potrebné jej vydanie pre každý štát v ktorom vodič pôsobí. A vo Vašom prípade platí, že bez absolvovania pravidelného výcviku môžete v pohode jazdiť vo všetkých krajinách EU do septembra 2014.
Praktický výcvik a ČESMAD. Ako je uvedené, praktický výcvik je vyžadovaní iba pri základnej kvalifikácií, nie pri pravidelnom výcviku. ČESMAD nemá v tomto prípade žiadne kompetencie, jedine v prípade že by vytvoril spoločnosť, ktorá by mohla organizovať školenia. Školenia totiž môžu vykonávať organizácie registrované na obvodnom úrade po splnení príslušných podmienok. Môže to byť teda napr. autoškoly, alebo aj iné organizácie, ktoré splnia podmienky a dostanú osvedčenie na organizovanie týchto školení. Čo sa týka ceny, nie je stanovená zákonom, ale napríklad na stránke jednej autoškoly boli ceny nasledovné: