Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Bez

Mal som kontrolu pracovnej doby vodica v Polsku za urcite obdobie.Mozu mi po tejto kontrole vykonat este raz kontrolu za to iste kontrolovane obdobie napr. v Ceskej republike?Je na to neaky zakon alebo nariadenie ktory(e)to umoznuje alebo zakazuje?Dakujem za odpoved.

Pokial

Ahoj, pokial porusujes AITER tak si uvedom ze skodis vsetkym vodicom, ktori ho dodrzuju. Uvedom si to!!! Tak na co sa vobec pytas?

Jang

Neviem

Ci si bol niekedy v Polsku a mal si tam kontrolu ITD?Tych som sa bal ked ma zastavili lebo ty rozdavaju pokuty za hociaku malickost ci mi to uznaju.Uznali,studoval sice najskor neaku mudru knihu a tam to asi nasiel ze sa to moze ked ma dalej neriesili.Vytlacil mi protokol o kontrole ze je vsetko ok.Jazdim 13 rokov a toto je prva pokuta co som dostal a kontroli mavam dost casto ale to je uz ina kapitola.Dik za tvoj nazor.

Pokial

Cau,AETR neporusujem len som urobil to co tam je napisane ze sa moze.Prekrocil som dvojtyzdnovy cas jazdy isiel som domov teda na firemne parkovisko kde som vytlacil vytlacok z digi.tachografu a na zadnu stranu som napisal dojazd na fi.parkovisko EHS 561/200 cl.12.Urobil som vykend pauzu 58hod isiel som na prepravu v POlsku kontrola ok 22.6.2010.Tyzden na to 28.6.2010 kontrola v Cechach,kontrolovali mi aj to obdobie co aj Poliaci u ktorych nebol ziadny problem a Cesky .......mi dali pokutu 10000kc.Co ty na to teraz povies?Nebudem rozpisovat ze ich nezaujimal ani protokol o kontrole co som mal v Polsku!

Zdravím Antonio

Pod určitým obdobím predpokladám máte na mysli posledných 28 bežných dní, lebo len za toto obdobie Vám môžu zodpovedné orgány kontrolovať dodržiavania sociálnych predpisov ako vodičovi na ceste. Teda ak Vás napr. Poľsku zastavili v pondelok a v ČR v utorok, pôjde už o kontrolu iného obdobia. Predpokladám však, že máte skôr na mysli zastavenie v jeden deň v dvoch rôznych štátoch. V rámci EU neexistuje žiadny jednotný predpis, ktorý by sa priamo venoval kontrolám alebo sankciám. Všeobecne je časť tejto problematiky riešená v 561. Takže všeobecne v rámci EU Vás môžu ale napríklad aj nemusia dvakrát v jeden deň skontrolovať. Z kontroly v jednom štáte budeme mať zápis o kontrole a prípadných porušeniach, takže pri prípadnej druhej kontrole v ten deň Vám to kontrolný orgán druhého štátu môže, ale aj nemusí uznať a spraviť si kontrolné repete (aby si napr. dokázal že je lepší ako kolegovia u susedov :-) ). Dobrá správa však je, že ak ste dostal pokutu pri kontrole v jednom štáte, nemôžete za rovnaký priestupok byť sankcionovaný v druhom štáte ešte raz. A čo sa týka samotných kontrol na cestách a sankciách, tie sú riešené na národnej úrovni v každom členskom štáte. U nás to napr. rieši zákon 462/2007, u susedov v ČR je to Vyhláška Ministerstva dopravy č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, V Poľsku je toho viac, napr. zákon 2007/192/1381 o zmene zákona o cestnej doprave.

Po lopate

Dobry den prajem.Dakujem za odpoved v prvom rade.Tam som to rozpisal tomu kolegovy ako to vsetko prebehlo.Vas nazor na to?

asi takto

Dobré ránko. Takže podľa toho čo uvádzate vyššie v oboch prípadoch bola kontrola oprávnená a mali na ňu teda právo aj v ČR. To čo Vám uznali v Poľsku Vám neuznali v ČR. Aj na to mali právo, pretože článok 12 necháva kontrolným orgánom relatívne veľa priestoru pre vlastné uváženie. Myslím že vo Vašom prípade rozhodli najmä dve skutočnosti:
- o koľko ste prekročil ustanovenia 561-tky v tomto prípade (to neuvádzate). Dosť podstatná záležitosť
- vo Vašom prípade išlo skôr o snahu dostať sa domov na víkend aj za cenu porušenia 561. Článok 12 však hovorí skôr o bezpečnosti na cestách a ochrane tovaru a len v takýchto prípadoch Vám prizná výnimku. U Vás to skôr bol problém s plánovaným pracovného času alebo sa asi niečo stalo pri preprave, čo Vám ,,ukrojilo´´ čas na dojazd. Takže áno, dá sa to skúsiť tým spôsobom ako ste spravil Vy, teda manuálny zápis čo sa stalo, záleží už potom iba na kontrole, ako sa k tomu postaví. V Poľsku to berte tak, že boli ľudskejší, v ČR to berte ako som písal v prvom príspevku, teda že si možno za každú cenu chceli dokázať, že sú lepší ako kolegovia v ČR. Ale ešte raz, v oboch prípadoch sa postupovalo v medziach platných predpisov.

Dobrý deň

miro-Chcem poprosiť "doktoranta",alebo niekoho iného, som nový vodič, na ktorej stránke by som si stiahol 561-tku, a smernice 2002/15/ES a 2006/22/ES, vraj je najaká dobrá brožúrka (v kocke),som počul od kolegov na parkovisku, ale neviem si to nájsť na nete. Prosím poradíte mi? Ďakujem, Kolegom želám šťastné kilometre !

Odvolanie bolo asi v tomto pripade zbytocne

Nechcel som tu rozpisovat ze som mal nalozene mobilne telefony v hodnote niekolkych milionov aj preto som isiel domov na firemne parkovisko kvoli bezpecnosti tovaru.Hovori sa keby bolo keby ale keby som mal nalozene zelezo a nevedel som o tom co hovori ES 561/200 cl.12 tak by som odstavil auto niekde na parkovisku kde mi vychadzalo 90hod(dvojtyzdnovy cas jazdy vodica)a isiel by som domov stopom.Co by nebolo prvy krat.Ja si problemy nepotrebujem vyrabat mame zakazane porusovat 561 od vedenia firmy a som celkom slusne plateny.Len neviem naco su teda tie vynimky ked niekde ich uznaju a niekde dostanem pokutu?!

Pre Antonio76

Polsko nejazdím, avšak práve tvoj príspevok ma prekvapil a to tým, že si za porušenie nariadenia č.561 EHS nedostal v tejto krajine sankciu za prekročenie maximálneho povoleného času za dvojtýždeň, teda 90h. Môžem však zodpovedne prehlásiť a aj zdokladovať, že za ovela závažnejšie porušenie 561-tky a to v niekoľkých bodoch som ja osobne dostal v rakúsku na Worgl smerom na Brenero sankciu 3x35 Euro avšak aj tú mi policajt znížil na 70 Euro, čo som zostal fakt v rozpakoch, a je fakt na hanbu naším českým policajtom, keď ti naložili až v prepočte cca 400 Euro ! Taktiež si nenapísal, či si mal digitálny tachograf alebo diskový, pretože na digitálnom sa predmetná kontrola v tomto prípade prvá v polsku zobrazí a ak to nebolo v jeden deň, po tejto kontrole dátumovo do zadu už nebolo možné uložiť sankciu v českej republike, mňa osobne po kontrole v rakúsku na Worgl týžden po tomto dátume odstavili pri Mníchove avšak už nepýtali ani potvrdenku o pokute, akonáhle sa zobrazil na karte po stiahnutí dát záznam spred týždňa o kontrole v rakúsku, už za tento dátum ani nešli, avšak neviem, či tam bol aj nejaký zápis alebo sa vykonáva na digitálnej karte o uložrní sankcie, v mojom prípade to bolo tých 70 euro v rakúsku.

Len chcem dodať, že

Len chcem dodať, že Antonio píše, že si vytlačil výtlačok z dig. tachografu, takže ide o digitálny tachograf. Ale zaujímavý to príspevok ...

b