Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Rozšírenie VP a kvalifikačné kurzy

Chcem len vyjadriť svoj názor na kvalifikačné kurzy.Súhlasím s názormi o tom, že je potrebné sa vzdelávať a to v každej profesii, nielen v povolaní vodiča.Beriem kurzy pravidelného výcviku, ako oprášenie si vedomostí a získanie nových.Ale kurzy základnej a zrýchlenej kvalifikácie majú podľa mňa dosť dier a chýb a sú iba ťahačmi peňazí z vrecák šoférov a biznis pre autoškoly či "takzvané školiace strediská".VP na skupinu CE, vlastním od roku 1999 a odtvedy som pracoval ako vodič MKD(ťahač+náves).Keďže chcem byť viac s rodinou rozhodol som sa nájsť si prácu doma.Potreboval som však VP na D.V januári 2010 som ho bez problémov získal.Začiatkom júna mi bolo oznámené, že môžem nastúpiť do DP v okresnom meste ako vodič MHD.Prišla reč aj na kvalifikačnú kartu.Vraj nastúpim a spolu s ďalšími vodičmi absolvujem kurz, ktorý bude hradiť zamestnávateľ.Moja radosť sa však skončila deň pred nástupom, keď mi bolo oznámené, že nastúpiť síce môžem, ale v rámci skúšobnej doby musím absolvovať kurz vo vlastnej réžii.Chcem tým len poukázať na postoj zamestnávateľom k znášaniu nákladov na kurz.Radšej zoberú vodiča, ktorý má VP vydaný skôr, aby nemuseli uhrádzať náklady.Čo že nikdy nejazdil s väčším autom ako je dodávka, o údržbe nakl auta či autobusu nemá šajnu, nehovoriac o časoch jázd a odpočinku.Je to presne príklad kamaráta, jazdil dodávkou, VP na D si urobil v roku 2008, môže teda bez problémov nastúpiť a robiť.Ide mi o poukázanie totálnej absurdity zákona, ktorý vôbec neberie do úvahy to, že človek 10 rokov odpracoval v nákladnej doprave, zrazu sa musí stať nezamestnaným, aby si mohol mesiac chodiť na kurz a k tomu samozrejme zaplatiť 700 e.(bolo tu uvedené, že zrýchlený kurz je od 300 do 610 eur, všade kam so volal mi povedali 700e).Zvláštne na tom je, že ak by som jazdil ďalej ako vodič kamiónu nepotrebujem žiadnu základnu kvalifikáciu.Do 10.9.2014 mi stačí absolvovať pravidelný výcvik a potom znovu raz za 5 rokov.Prečo sa na vodičov, ktorí získali VP na skupinu C pred účinnosťou zákona a po termínoch uvedených v zákone iba rozšírili na skupinu D, nevzťahuje iba rozdielový kurz v rozsahu 35 hodín z nákladnej na osobnú dopravu, to nechápem?Podľa mňa sa práve na týchto vodičov zabudlo.Ale práve takouto cestou sa počet vodičov bude len znižovať.

Presne

Presne si vystihol moju situáciu aj postoj ako sa k nej staviam...

b