Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Návrh na riešenie problému s nespravodlivým výpočtom výšky mýta

ImageKeďže sa už dlhšiu dobu zaoberáme problematikou dopravy a riešeniami pre dopravné firmy, rozhodli sme sa vypracovať návrh riešenia problému s nespravodlivým výpočtom výšky mýta. Navrhnúť úplné technické riešenie samozrejme nevieme. Nevidíme do systému spoločnosti SkyToll, ale zo súčasných vedomostí o systéme GPS a satelitných mýtnych systémov v zahraničí sme presvedčený, že mýto sa dá vyberať aj spravodlivejšie ako je nastavené teraz. Problém spočíva v nesprávnom spôsobe určovania počtu prejdenej vzdialenosti.


Pôvodné znenie zákona 25/2007 Z. z. :

§ 2
Základné ustanovenia
(1) Elektronický výber mýta je elektronická úhrada
vypočítanej sumy podľa kategórie vozidla za prejazdenú
vzdialenosť po vymedzenom úseku ciest (ďalej len
„mýto“). Mýto je príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti,
a. s. Mýto je Národná diaľničná spoločnosť, a. s.
povinná použiť na plnenie úloh podľa osobitného predpisu.
3)

Zákon o elektronickom mýte pôvodne hovoril , že mýto sa počíta za prejdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku ciest. Tento spôsob platenia mýta by bol spravodlivý. Avšak po novelizácii tohto zákona v roku 2008 (zákonom 86/2008 Z. z.) bol upravený a doplnený takto:

1. V § 2 ods. 1 prvá veta znie: „Elektronický výber
mýta je úhrada elektronicky vypočítanej sumy podľa
kategórie vozidla za užívanie vymedzeného úseku ciest
(ďalej len „mýto“) na základe elektronicky získaných
údajov.“.

2. V § 2 ods. 1 sa za prvú vetu vkladajú nová druhá
a tretia veta, ktoré znejú: „Mýto možno uhradiť v hotovosti,
bankovým prevodom alebo platobnou kartou.
Tým nie je dotknutá možnosť ustanoviť povinnosť
úhrady mýta za užívanie vymedzeného úseku cesty
v menšej dĺžke, ako je dĺžka vymedzeného úseku cesty.“.

3. V § 2 ods. 2 prvá veta znie: „Za užívanie vymedzených
úsekov ciest motorovými vozidlami s celkovou
hmotnosťou nad 3,5 t alebo jazdnými súpravami s celkovou
hmotnosťou nad 3,5 t určenými na prepravu tovaru
a motorovými vozidlami umožňujúcimi prepravu
viac ako deviatich osôb vrátane vodiča sa platímýto.“.

4. V § 2 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Prejazdenou vzdialenosťou sa rozumie vzdialenosť
medzi dvoma bodmi vymedzeného úseku cesty určenými
križovaním podľa vykonávacieho predpisu.4a)“.


V bode 4. sa tým znemožnil výpočet mýta podľa prejdenej vzdialenosti a bol nahradený výpočtom cez celú dĺžku spoplatnených úsekov.

 

MOTIVÁCIA MINISTERSTVA DOPRAVY, PÔŠT A TELEKOMUNIKÁCII ZMENIŤ ZÁKON

Čo motivovalo ministerstvo, aby zmenili novelizáciou zákon 25/2007 zo spôsobu platenia mýta za skutočne prejdenú vzdialenosť na spôsob platenia mýta za celé úseky sa môžeme iba domnievať.

Prvou možnosťou je, že SkyToll alebo lepšie povedané technický systém nie je schopný rátať skutočne prejdenú vzdialenosť a preto bolo nutné upraviť zákon tak, aby výpočet dĺžky spoplatnených úsekov bol v súlade so zákonom.

Druhou možnosťou alebo motiváciou ministerstva mohol byť vyšší výber mýta, pričom táto možnosť je pravdepodobnejšia.

Súčasný systém mýta môže byť funkčný z technického hľadiska, tak ako to hodnotí ministerstvo alebo SkyToll v médiách, nakoľko dodržuje zákonom stanovený spôsob spoplatnenia. Takýto systém však rozhodne nie je spravodlivý.

Preto si myslíme, že je potrebné nastaviť legislatívu tak, aby bolo možné mýto uhradiť na základe skutočne prejdenej vzdialenosti.

Navrhujeme dve možnosti riešenia:

Návrh A – Zmeniť zákon tak,  aby výpočet prejdenej vzdialenosti v rámci úseku, čo najviac zodpovedal skutočnosti.
Návrh B – Zmeniť sieť spoplatnených úsekov tak, aby sa vylúčilo zarátanie dĺžky úsekov, ktoré v skutočnosti neboli prejdené.

 

A. Zmeniť zákon 25/2007 Z. z. § 2 tak, aby výpočet prejdenej vzdialenosti v rámci úseku, čo najviac zodpovedal skutočnosti.

V novele tohto zákona (86/2008 Z. z.) by stačilo v paragrafe 2 ods. 3, zmeniť slovo „určenými“ na „určeného“ a pridať slovo „ľubovoľnými“ tak, aby sa prejazdenou vzdialenosťou rozumela vzdialenosť medzi ľubovoľnými dvoma bodmi vymedzeného úseku. To by pri špecifikácii týchto bodov ako bodu vstupu a bodu výstupu zo spoplatneného úseku znamenalo spravodlivý systém založený na skutočne prejdenej vzdialenosti.

Zákon 86/2008 Z. z., článok V., ods. 4,:

4. V § 2 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Prejazdenou vzdialenosťou sa rozumie vzdialenosť
medzi dvoma bodmi vymedzeného úseku cesty určenými
križovaním podľa vykonávacieho predpisu.4a)“.


Návrh zmeny:

4. V § 2 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Prejazdenou vzdialenosťou sa rozumie vzdialenosť
medzi ľubovoľnými dvoma bodmi vymedzeného úseku cesty určeného
križovaním podľa vykonávacieho predpisu.4a)“.

Vysvetlenie:
Palubná jednotka nepretržite zaznamenáva geografickú polohu vozidla. Ak palubná jednotka zistí, že sa vozidlo nachádza v spoplatnenom úseku, pošle informáciu do centrálneho systému a zaráta sa dĺžka celého úseku.

Podľa návrhu A., by palubná jednotka zo zaznamenanej geografickej polohy vozidla, vypočítala prejdenú vzdialenosť v rámci úseku a pri výstupe z úseku poslala túto informáciu do centrálneho systému. Vypočítane mýto by tak bolo odvodené od skutočne prejdenej vzdialenosti.

 

B. Zadefinovať sieť spoplatnených úsekov tak, aby prakticky nebolo možné vstúpiť/vystúpiť z úseku mimo križovania.

Zatiaľ to v praxi prebieha tak, že vozidlo vstúpi do úseku a následne po 300m z úseku vystúpi, pričom sa mu zaúčtuje celá dĺžka úseku. Podrobnejším zadefinovaním úsekov, by bolo možné tento problém odstrániť. Ministerstvo vyhláškou 10/2010 doplnilo sedem úsekov na diaľnici D2 a plánuje rozšíriť alebo rozdeliť zoznam o približne 200 úsekov. To však spomínaný problém určite nevyrieši. Je v kompetencii ministerstva navrhnúť sieť spoplatnených úsekov tak, aby k spomínanému problému nedochádzalo.

Problematické môže byť aj mimoúrovňové križovanie.

Palubná jednotka nepretržite zaznamenáva geografickú polohu vozidla. Ak palubná jednotka zistí, že sa vozidlo nachádza v spoplatnenom úseku, pošle informáciu do centrálneho systému a zaráta sa dĺžka celého úseku. To znamená, ak sa vozidlo pohybuje v dostatočnej blízkosti spoplatneného úseku, napríklad nadjazd nad diaľnicou, je možné, že palubná jednotka zaráta tento úsek ako prejdený napriek tomu, že vozidlo sa pohybuje po nespoplatnenom úseku. Tento problém by riešilo rozdelenie spoplatneného úseku v mieste križovania tak, že by nedošlo ku geografickému prekrytiu spoplatneného a nespoplatneného úseku.

Image

Navrhované možnosti riešenia sú po technickej stránke realizovateľné. Potrebné je len nastaviť legislatívu tak, aby bolo možné na výpočet mýta použiť reálne prejdenú vzdialenosť a nastaviť palubnú jednotku pre výpočet tejto vzdialenosti.

 

 

Autor: Daniel Marko

chenlina

chenlina20180619
kyrie 4
soccer jerseys
pandora jewelry
carrera sunglasses
nike shoes
adidas crazy
philipp plein outlet
versace bags
soccer jerseys
lululemon
ghd hair straighteners
sophia webster shoes
jordan 3
fossil handbags
kobe 12
air more uptempo
jordan 32
replica watches
saucony shoes
swarovski rings
dak prescott jerseys
beats pills
kd 10 elite
steph curry jerseys
soldier 11
converse
champion clothing
kevin durant shoes
tiffany jewelry
lebron 13
chanel handbags
x-large clothing
chanel outlet
curry 3
jordan 8
air zoom pegasus
ralph lauren
tiffany and co
kd 8
insanity workout
nike outlet online
maglia calcio
antonio brown jerseys
jordan 9
under armour shoes
levi's jeans
tiffany co
ferragamo handbags
omega watches
curry 4
tiffany rings
clarisonic
chanel outlet
skechers sandals
jordan 4
vans
chopard jewelry
adidas soccer
kobe 11
prada sunglasses
spalding basketball
g-star jeans
carson wentz jerseys
gentle monster sunglasses
nike flight bonafide
calvin klein jeans
woolrich jackets
jordan 10
armani sunglasses
jordan for kids
marcelo burlon
philipp plein outlet
hollister outlet
lacoste jeans
diesel jeans
ferragamo sunglasses
dsquared2 jeans
isabel marant shoes
tory burch sandals
jordan 13
abercrombie
kevin durant jerseys
victoria's secret
armani jeans
linda farrow sunglasses
russell westbrook jersey
james harden jerseys
lebron james jerseys
kd 10
barbour jackets
armani handbags
snapback hats
giannis antetokounmpo jerseys
supreme clothing
jimmy choo
tom ford sunglasses
curry 5
miu miu sunglasses
kristaps porzingis jerseys
bottega veneta sunglasses
ray ban wayfarers
bally shoes
camisetas de futbol
keen sandals
jordan 14
russell wilson jerseys
harry winston jewelry
teva sandals
nike outlet
10 deep clothing
insanity
freshjive clothing
basket nike
nike dunks sb
burberry clothing
ysl handbags
kd 9
balmain jeans
alexander mcqueen
bulgari jewelry
chi flat iron
versace sunglasses
basketball jerseys
dolce and gabbana
pelikan pens
tiffany jewelry
football shirts
dsquared2 outlet
ferragamo shoes
maillot de foot pas cher
bvlgari sunglasses
gucci handbags
nike air max
mac cosmetics
lululemon sale
bose headphones
paul george shoes
versace clothing
maui jim sunglasses
hermes uk
dolce and gabbana sunglasses
ray ban
bape clothing
tory burch shoes
yves saint laurent sunglasses
nobis jackets
alife clothing
chloe handbags
police sunglasses
babyliss pro nano titanium
givenchy bags
yoga pants
trikots günstig
reebok classic shoes
russell westbrook shoes
nike store
persol sunglasses
karen millen
aaron rodgers jerseys
basketball shoes
hermes jewelry
lebron ambassador 10
givenchy jewelry
furla handbags
nike hyperdunks
soccer jerseys
jbl speakers
mulberry handbags
a bathing ape
jordan 7
lebron 15
dior handbags
ralph lauren jeans
lee jeans
nike canada
kobe 10
designer sunglasses
chloe sunglasses
camisetas de futbol
kyrie irving jerseys
jordan 6
dior sunglasses
monster headphones
lebron 14
the hundreds clothing
abercrombie
prada sunglasses
nike kyrie 2
oakley sunglasses
air foamposite
maillot de foot
manolo blahnik
nine west
jimmy choo sunglasses
puma outlet
supra shoes
dyson hair dryer
ray ban
lebron soldier 9
calvin klein outlet
fussball trikots
michael kors canada
vetements clothing
jordan 2
moose knuckles jackets
mac makeup
ghd hair straighteners
ferragamo belts
huf clothing
new balance
nicholas kirkwood
mikimoto jewelry
nike air trainers
cartier sunglasses
guess handbags
gucci outlet
omega watches
fendi sunglasses
arc'teryx jacket
onitsuka tiger shoes
basket store
chrome hearts jewelry
ysl makeup
tommy hilfiger polo shirts
marc jacobs bags
jordan 31
curry 2
burberry sunglasses
jerseys from china
pasotti ombrelli
parajumpers jackets
tom brady jerseys
golden goose shoes
visconti pens
maglie calcio
jordan clothing
lebron soldier 10
ferragamo belt
nike air max
chenlina20180619

návrhy

S pripomienkami a návrhmi sa nedá iné než súhlasiť, otázka je politická vôľa a priechodnosť. Celkovo je pri mýte problémom spolitizovanie a jeho politická rovina. Namiesto toho, aby sa viedli odborné diskusie a počúvali sa odborníci, zmenilo sa mýto na politiku. Ale vlastne tento problém tu bol v podstate od začiatku už do tendra. A ešte jedna vec ma trošku irituje (je to skôr problém parlamentného poriadku a spôsobu tvorby zákonov a ich zmien) a síce možnosť zmeniť zákon cez úplne iný, často úplne odlišný, zákon. Návrh na takúto zmenu sa potom zaregistruje veľmi ťažko (čo je aj tento prípad) a neexistuje možnosť takýto návrh pripomienkovať a napadnúť. Väčšinou sa o takejto zmene dozvedia dotknuté strany a verejnosť až po funuse.

b