Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Dopravcovia z UNAS vyhlásili štrajkovú pohotovosť

UNASZVOLEN 15. januára (SITA) - Od vlády chcú splnenie štyroch požiadaviek, prvou z nich je pozastavenie výberu mýta až do prešetrenia tendra na prevádzkovateľa mýta nezávislým medzinárodným audítorom.

Štrajkovú pohotovosť v súvislosti s aktuálnou podobou mýtneho spoplatnenia ciest vyhlásili na dnešnej výročnej schôdzi členovia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS). Od vlády požadujú pozastaviť výber mýta až do prešetrenia tendra na prevádzkovateľa mýta nezávislým medzinárodným audítorom, presunúť výber dane z motorových vozidiel zo samosprávnych krajov na štát, znížiť ju a výnos z nej účelovo viazať na opravy a údržbu ciest, kompenzovať zvýšené náklady autodopravy profesijnou vratkou spotrebnej dane z minerálnych palív a podpísať zmluvu o spolupráci medzi UNAS a ministerstvom dopravy.

Dopravcovia dávajú vláde čas do 15. februára, aby s nimi o týchto štyroch požiadavkách rokovala, inak sú pripravení na nátlakové akcie, aké uskutočnili začiatkom minulého roka. "Nikto z nás občanov Slovenskej republiky a členov UNAS nemá dôvod byť spokojný s neúmernou záťažou autodopravy na Slovensku. Nikto z nás nepozná oficiálne stanovisko Vlády SR k výberu mýta a k pochybnému tendru, ktorý skončil v cyperských rukách," uvádza UNAS v uznesení ako dôvod štrajkovej pohotovosti. Konkurenčné združenie Česmad nie je podľa UNAS združením dopravcov, inak by sa dnes nemusel naprávať stav v cestnej doprave. "Je neprípustný profit spoločnosti SkyToll, Česmadu a ďalších jednotlivcov na náš úkor," uzatvára UNAS dnešné uznesenie.

Schôdza UNAS, na ktorej prvej časti sa zúčastnil aj štátny tajomník ministerstva dopravy Árpád Érsek, sa niesla v búrlivej atmosfére. Niektorí účastníci navrhli ako požiadavku vyhlásiť mýtny systém za nefunkčný, viacerí poukazovali na vysoké a pritom často neoprávnené pokuty, ktoré vodiči dostávajú. Najnovšie zníženie výšky pokút o vyše polovicu považujú za nedostatočné, ak vodiči dostávajú pre výpadky systému či pre neoznačené spoplatnené úseky nespravodlivé pokuty. Dopravcovia kritizovali aj to, že nemajú žiadnu možnosť kontrolovať, čo platia. Štátny tajomník Érsek im prisľúbil, že bude ich podnety tlmočiť vláde, ktorá sa podľa neho usiluje postupnými opatreniami problémy s mýtom riešiť. Ako uviedol pre médiá, niektoré výhrady autodopravcov sú opodstatnené, niektoré nie. Systém od SkyToll má chyby, ale je funkčný. "My ten systém nemôžeme zrušiť, my ten systém musíme doladiť tak, aby to slúžilo pre dopravcov a našli sme strednú cestu," povedal Érsek. Dodal, že si ešte musí naštudovať zmluvu so SkyToll.

Dnešnú schôdzu dopravcovia z UNAS ukončili podvečer "cvičnou spanilou" pomalou jazdou po Zvolene a do Banskej Bystrice. Na rýchlostnej ceste medzi Zvolenom a Banskou Bystricou išli so svojimi vozidlami rýchlosťou zhruba 30 kilometrov za hodinu a spôsobili zápchu.

Obohraná pesnička

A zase to tou máme. Dopravcovia platia veľa za mýta, tak vodiči pôjdu štrajkovať. Ako taký psíkovia, ktorých pán nahucká proti štátu. Serie ma to, že zasa sa idú hájiť problémy dopravcov. nie vodičov. Vodiči budú radšej plakať na parkoviskách, mať silacke reči, ale skutek utek. Prečo sú neni aj vodiči jednotní. Ako dopravcovia. Súhlasím s Cumbim, že súčasnými krokmi sa nikam nedostaneme a ani sa mu nečudujem, že odišiel het.na slovensku budú vodiči ešte dlho len handry. pokial nebude jednota, nebudú ani odbory, ani vyššie mzdy. nič. a možno bude ešte horšie. prídu rumuni, bulhary a majitelia budú opäť na koni. tak sa teda zamyslime, milí kolegovia a urobme niečo. všetci vieme ako to bolo s tými Svätoplukovými prútmi...

Pokuta za myto

Vysvetli niekto,preco pokutu za myto ma platit vodic,ked mytna jednotka je registrovana na firmu,resp.na auto s ktorym fi.podnika,preco sankcie neznasa fi.ale vodic,ktory vo vacsine pripadov nema pri sebe dostatocnu fin.hotovost(nemale vysky pokut),pricom v takom to pripade mu je odobraty VP,do kedy sa nevyplati pokuta(sprav.konanie)a az potom si moze ist pre VP na policiu kde sa mu uz moze do karty vodica urobit zaznam(3x zaznam=preskusanie).Aj ine pokuty su takto riesene,ale preco za myto,ked vo vacsine pripadov za to ten vodic nemoze!Neda sa s tym nic robit? to nas uz treba uplne ,,Zlupat z koze?"

b