Ako ohodnotiť prácu za volantom

Pred tým ako prvý krát sadnete za volant kamiónu si prečítajte tento článok.

Dokumenty a tlačivá

Stiahnite si dovolenkový list alebo ďalšie potrebné tlačivá celkom zdarma.

Všetko o kvalifikačnej karte vodiča

Informácie o základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku profesionálnych vodičov.

Ako je to s dobou odpočinku v EÚ, resp. vo Francúzsku a Belgicku

Ako uvádza Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, už pár mesiacov prebiehajú vážne diskusie v niektorých členských štátoch Európskej únie o sociálnych podmienkach pracovníkov aktívnych v oblasti cestnej dopravy, ktorí sú vysielaní na plnenie svojich úloh do iných členských štátov.

Kľúčovým problémom týchto diskusií sa stali predovšetkým doby odpočinku vodičov, ktoré sú ustanovené v Nariadení Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006. Toto nariadenie je platné a právne záväzné vo všetkých členských štátoch EÚ. Nariadenie bolo vypracované a schválené z dôvodu zlepšenia pracovných podmienok vodičov a zvýšenia bezpečnosti na cestách.

Avšak uvedené nariadenie nie je celkom jednoznačné v niektorých svojich ustanoveniach a umožňuje rôzny výklad. Preto pristúpilo niekoľko členských štátov k národným úpravám svojej legislatívy, v ktorej sa sprísnili podmienky trávenia doby odpočinku vodičov a zaviedli sa prísne sankcie za ich porušovanie.

Nariadenie neuvádza, kde má byť vykonávaný pravidelný týždenný odpočinok avšak nepriamo predpokladá, že by to malo byť mimo vozidla, pretože nariadenie 561/2006 uvádza, že denný odpočinok  a dobu skráteného týždenného odpočinku môže vodič čerpať mimo základne, ak je vozidlo vybavené vhodnými zariadeniami na spanie.

Pravdepodobne  najprísnejšie opatrenia zaviedlo Francúzsko. Podľa francúzskeho zákona č. 2014-790 ak  vodič bude čerpať pravidelný týždenný odpočinok vo vozidle hrozí mu trest odňatia slobody na jeden rok a pokuta 30.000 EUR. 

Ďalším členským štátom, ktorý sprísnil vo svojej legislatíve podmienky trávenia doby odpočinku vodiča vo vozidle je Belgicko. V Belgicku za porušenie hrozí pokuta vodičovi vo výške 1.800 EUR.

Francúzsky a belgický zákon je možné stiahnuť tu:

http://legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000029223420&c...

http://www.code-de-la-route.be/pdf/wijzigingen/KB190700/2014-06-11.pdf

Preklad príslušných častí opatrení tu:

http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/cesta/dolezit...

http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/cesta/doleziteoznamy/belgicko_zakon_preklad.pdf 

Zároveň vysvetlenie veľvyslanectva Slovenskej republiky v Belgicku sa nachádza v prílohe tu:  Reakcia veľvyslanectva (.pdf)

Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=164171

Začínam nadobúdať

Začínam nadobúdať pocit,že tvorcovia Zákona 561 sa sami strácajú v zákone ktorý si vytvorili..Preto sa teraz nejakou cestou snažia vymotať s tej spleti zákon,úprav a noviel von...Najprv sme mali tzv.AETR..Po vstupe do EU sa zrušil a vytvoril Zákon 561 platný pre členské štáty EU... Mám v pamäti keď vo francúzku platil dokonca aj vnútroštátny zákon o doprave pojednávajúci o dobe jazdy... Teraz zas belgicko a francúzko chcú pretlačiť zákon o trávení 45.hodinového odpočínku vo vozidle.V poriadku..Alebo nech sa tento zákon ktorý sa snažia zaviesť využívajú len pre svojich vodičou a tých čo majú v spomenutých štátoch prechodný pobyt...Alebo teda nech po 1) zjednotia v rámci EU platy pre vodičou na ich úroveň.Čo je v priemere 2200 až 2900 eur v čistom.2)Vytvoria parkoviská s dostačujúcim miestom na parkovanie kamionou s možnosťou ubytovania a tento priestor bol aj strážený voči vykradnutiu vozidla.3)Aby parkovné a ubytovanie vodiča nepresiahlo hodnotu max.25 eur za výkend.To je môj názor...

Názor pekný , každý z

Názor pekný , každý z nás by chcel taký plat. Ale realita je bohužiaľ iná , určite iné členské štáty sa už duplovane nezaujimajú o to aké by sme mali mať platy.A to zasa nedovolia ani naši dopravcovia aby sme zarábali také prachy. V prvom rade by sa o to mala zaujimať naša republika. Ale to je zasa druhá pesnička :) Ešte nech to zrobia nemci a holandania. Potom budú zaujimavé víkendy.

Ahojte, pri prezeraní

Ahojte,

pri prezeraní zahraničného webu som natrafil na toto:

http://www.totaaltrans.nl/europa-tikt-frankrijk-op-vingers-voor-boetes-c...

S pozdravom,

Rasto

Ahoj Rasťo

ak som dobre pochopil tak ten pán iba vraví to čo vravím ja -že tento zákon porušuje Chartu práv a skončí v Štrasburgu na súde,ale je tu nová skutočnosť-máme slováka eurokomisára pre dopravu,tak som zvedavý čo pán Šefčovič dokáže pretože podania a sťažnosti už má na stole.

Pochopil si dobre akorat sa pytam dokedy budeme taky sprosty.

A budeme svojou pracou splacat dopravcom lizingy,za zobracenku a pani dopravcovia si budu chodit na drahe dovolenky atd.my sme bojkovia cely slovensky narod,zijeme na hranici chudoby a ti kokoti v parlamente mas maju na haku.

Holandan

Máš úplnú pravdu. Už viac krát som tu napísal: väčšina Slovákov sú TLČHUBY , čo sa nechajú ojebávať ako malé deti, a na parkovisku sú GEROJI !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Každý začnite u seba, a nenechajte sa ojebávať novodobými otrokármi!! Ináč sa nič nezmení!!!

ADMIN

toto je iba nič nehovoriace vyjadrenie,ktoré som tu už uverejnil ja,ale chýba mne a aj ostatným čo konkrétne ministerstvo robí,lebo dostali sme sa do neprijateľného právneho stavu-konkrétne-ak 561 nezakazuje robiť veľkú pauzu v kamione tak je potom belgický aj francúzsky zákon protiprávny a ja tvrdím že porušujú tieto zákony aj moje právo na slobodu pohybu v EU a Chartu práv a slobôd,lebo neexistuje aby mi niekto prikazoval kde mám a musím robiť pauzu.A odpoveď na toto mi chýba od ministerstva,tak by som čakal že právnici ktorí tam pracujú a berú ťažké prachy za ničnerobenie že naštartujú svoje hlavy.A tých otázok je viac,čo keď budem mať naložený tovar za miliony-to mám nechať auto niekde odstavené len tak?Bude ho strážiť polícia?Pochybujem.
A že je v tom riadný guláš dokazuje aj vyjadrenie veľvyslanca-článok 8 nezakazuje robiť pauzu v aute.A ešte jedno čo tvrdím ja-Charta o slobode pohybu je nadradená všetkým ostatným zákonom-alebo nie???Lebo to je rovnaké ako by niekto dával všeobecné nariadenie mestkej časti nad Ústavu.Takže by som privítal vyjadrenie pánov právnikov.

b